Monday, 29 April 2013

Nivåer att mäta produktiviteten



Det finns tre grundläggande nivåer där resultatet av ett gytter kunde mätas.

Den mest vanliga nivån är att föreningen själv. Det är i huvudsak avkastning uppnås identifieras med ett "mått" av mänskliga tillgångar. Denna siffra skall justeras till Nivåmätning av tillgångar som hålls koll på framtida hantering av metoden för unika uppgifter, nya framsteg affärer eller jämförande övningar. Genom att använda ett balanserat styrkort en jämförande uppskattning kan beskriva genom att kartlägga de nuvarande pengar relaterade metoder, kundcentret och egenmakt arbetstagare och anpassningen av den inre metodik.

En efteråt nivå är det av en grupp, avdelning eller rike i gytter. Med tanke på slutmålet att mäta gainfulness man kan lika väl vet hur experterna är inställda på en formell organisationsstruktur. Inuti denna struktur en grupp kommer att ha sin särskilda centrum och utbytet av besättningen kunde mätas. Den rådande problem på denna nivå är ett åtagande av den grupp verksamheten. Vissa besättningar har en rak förbindelse med verksamheten medan andra har antingen denna uppgift varumärke eller en stödjande funktion vars omedelbara engagemang är besvärligt att mäta. Typexempel en grupp av värde administration som präglar standard som kan utnyttjas inom olika affärsenheter. Utnyttjandet av jämförande normer bemyndigar och effektiviserar kommunikationen mellan olika fokus och kommer att expandera på hela vinsten (för hela gytter). Var som kan detta bara kommer att fungera på andra utnyttjar standarden?

Den tredje nivån har åtagit sig att uppskattning av vinsten i enskild arbetstagare. I dagens utställning strategi, representanter har sina särskilda nexus utställning markörer som objektet i mitten av expert på sitt arbete.

Denna struktur är intresserade av förändring utställning markörer förändras oavbrutet. Administrationen kan också använda markörer för att strukturera arbetet, men de kan lika gärna vara öppen för uppdateringar och chanser i ett ihållande utbyte med experter som är närmast verksamheten framsteg.

No comments:

Post a Comment